Общи условия

ОБЩИ УСЛОВИЯ

1. НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ ЗА ЗАПИСВАНЕ
1.1. Валиден задграничен паспорт със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването;
1.2. Лична карта;
1.3. За деца под 18 г., пътуващи сами или с единия от родителите - нотариално заверена декларация от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с телефон на нотариуса. Копие от декларацията следва да се представи най-късно 5 работни дни преди датата на отпътуване в агентския офис. Оригиналната декларация следва да се носи по време на екскурзията.
При неизпълнение на тези условия, агенцията не носи отговорност и всички неудобства и щети, породени от това, са за сметка на потърпевшите.

2. СРОК ЗА ЗАПИСВАНЕ
За да заявите Вашето пътуване е необходимо да внесете документи и депозит:
за автобусните програми - до 19 дни преди датата на отпътуване;
за самолетните програми - до 26 дни преди датата на отпътуване.
При наличие на свободни места записване се извършва и след посочените срокове.

3. СРОКОВЕ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
3.1. НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ - Заплащането може да се извърши в брой, с кредитна карта или по банков път.
3.2. ДЕПОЗИТ - За да считате, че пътуването Ви е заявено, е необходимо да сключите договор за организирано пътуване и да внесете депозит в размер на 50% от стойността на избраната от Вас екскурзия. За да си осигурите места по-напред в автобуса, резервирайте възможно най-рано!
3.3. СРОК ЗА ДОПЛАЩАНЕ: за автобусните програми - най-късно до 22 дни преди датата на отпътуване; за самолетните програми - най-късно до 30 дни преди датата на отпътуване, но не по-късно от деня на издаване на самолетния билет.

4. ВИЗОВ РЕЖИМ
За някои от предвидените програми в каталозите на Smart Travel не се изисква виза за български граждани. Агенцията не носи отговорност при въвеждане на визов режим за страна, включена в програма, избрана от туристите. При евентуален отказ от пътуване, поради въвеждането на визов режим след сключване на договор, Възложителят заплаща неустойка за отказ от пътуване, съгласно т. 12.

5. ХОТЕЛИ
Туристите се настаняват в хотели категория от 4 **** до 1 *, което е посочено конкретно за всяка програма. Настаняването е в двойни стаи със самостоятелен санитарен възел. Категорията на хотелите се определя съгласно европейски стандарт, но се различава в отделните страни. Не всички хотели категория 3 *** разполагат с климатик и телевизор. В някои хотели ползването на климатик и телевизор се заплаща допълнително на рецепцията на хотела. Единствено в програмите "Природни Чудеса", "Халкидики" и "Македонска приказка" се предлага настаняване в студиа. Това е икономична база за настаняване, без рецепция, ресторант и фоайе. Настаняването е в студио за 2 до 4 туристи, в една до две стаи с една баня и тоалетна. Всяко студио предлага собствен санитарен възел. Не се предлагат тоалетни принадлежности и консумативи. По време на престой спалното бельо не се сменя и студиата не се почистват.
Туристът следва да има предвид, че настаняването в хотелите навсякъде в Европа обикновено става след 14.00 ч. При възможност настаняването може да стане и по-рано.
5.1. Ако туристът пътува самостоятелно, доплащането за единична стая е задължително, ако изрично желае да бъде настанен самостоятелно.
5.2. При желание за настаняване в стая с три легла, туристите следва да имат предвид, че третото легло представлява сгъваемо легло, разтегателен диван или походно легло /т.е. не е редовно легло/. Добавянето на допълнително легло намалява пространството в стаята и създава неудобство и за тримата туристи. Не се препоръчва настаняване на други туристи на допълнително легло, освен деца до 12 години.
5.3. В хотелите е необходимо да се съблюдава тишина, чистота, да не се оставят хранителни остатъци и бутилки. При ползване на мини бар, телефон или платен видеоканал, не забравяйте да заплатите тези услуги на рецепция.
5.4. Агенцията не носи отговорност за загуба на ценни вещи, пари и документи, оставени в стаята на хотела. Търсене на забравени вещи в хотела се извършва за сметка на туриста.
5.5. При хранене на блок маса, включително на закуска, не се разрешава изнасянето на храна извън ресторанта на хотела по никакъв повод, в противен случай се налагат големи глоби. Агенцията не носи отговорност за това.
5.6. При екскурзиите на база полупансион, вечерята се предлага в ресторанта на хотела, в който са настанени туристите.
5.7. Напитките (алкохолни и безалкохолни) по време на хранене - закуска, обяд или вечеря - се заплащат допълнително, освен ако изрично не е упоменато, че са включени в цената. В някои места за хранене напитки се предлагат без клиента да е поискал това, след което му се предоставя сметка.

6. ТРАНСПОРТ
Екскурзиите се провеждат с комфортни туристически автобуси *** - НЕОПЛАН Ситилайнер, МЕРЦЕДЕС, СЕТРА, БОВА. Автобусите са категоризирани и притежават лиценз от Министерство на Транспорта за пътуване по туристически програми в чужбина. Това гарантира отлично техническо състояние, външен вид, интериор и всички удобства, отговарящи на категория ***: климатик, висок пътнически етаж с панорамни стъкла, хладилник и мини бар, машина за топли напитки, видеосистема, радиокасетофон и микрофон, втора врата, индивидуално осветление и вентилация за всеки турист, подвижни седaлки и регулиращи се облегалки, обемни багажници и др. Консумацията на напитки се заплаща допълнително.
По време на екскурзиите в превозните средства не се пуши. Изисква се спазването на правила за хигиена и безопасност. По време на пътуването се правят почивки през интервал от 3 ч. - 3 ч. 30 мин.

7. МЯСТО НА ТРЪГВАНЕ
7.1. За автобусните екскурзии за Европа се заминава:
От София - площад "Александър Невски" - за всички програми;
От Пазарджик - автогарата;
От Пловдив - OMV бензиностанция до хотел Санкт Петербург;
От Хасково - автогарата;
От Благоевград - автогарата.
Мястото на тръгване може да се промени непосредствено преди това по технически причини - демонстрации, стачки и др., за което следва да оставите телефон за уведомление.
7.2. За самолетните програми се заминава от летище София, Пловдив, Варна или Бургас - терминал Заминаване.

8. ВРЕМЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ
Всички обявени часове са в местно време.

9. ЗАСТРАХОВКА
На всички туристи се осигурява застраховка "Медицински разходи и злополука в чужбина" в размер на 2000 евро за програмите в балканските страни, 4000 евро за останалите групови програми с автобус и 10 000 евро за групови и индивидуални програми със самолет. Застраховката е в сила по време на пътуването извън България. Туроператорът е сключил застрахователен договор "Отговорност на туроператора" със застрахователно дружество "ЕВРО ИНС".

10. НЕЗАВИСЕЩИ ОТ НАС ОБСТОЯТЕЛСТВА
По време на пътуването, като такива се считат влошени метеорологични условия, усложнена обстановка по пътищата, забавяне на гранични пунктове, оказване на помощ на турист, национални и религиозни празници, масови обществени мероприятия, стачки, военнополитически конфликти и ограничения, природни бедствия, промяна в работното време на музеи и обекти, техническа авария с превозното средство по време на път и други изключителни обстоятелства. Като непреодолима сила или събитие по време на пътуването или непосредствено преди него, се счита явление, което не може да се предвиди или избегне от страна на туроператора или неговите контрагенти при добросъвестно изпълнение на техните задължения. При тези случаи си запазваме правото на разместване на елементи и промени в програмата и на действия според конкретно възникналата ситуация, без агенцията да носи отговорност и да дължи неустойки за това.

11. ВАЛИДНОСТ НА ЦЕНИТЕ И МИНИМАЛЕН БРОЙ ТУРИСТИ
Цените по всички сключени договори са гарантирани от агенцията и не подлежат на промяна. Екскурзиите се провеждат при определен минимум туристи, който е посочен към всяка програма конкретно. Агенцията си запазва правото да анулира дата на пътуване в случай на недостигане на определения минимум от туристи за провеждане на програмата. В този случай, агенцията възстановява всички внесени суми и не дължи обезщетение или компенсация за анулирането на заявеното пътуване.

12. ОТСТЪПКИ
Туристите ползват една от изброените отстъпки в програмите по свой избор.
12.1. Деца до 12 г. - за всяка програма се предлага конкретна отстъпка за деца, не навършили 12 години към датата на отпътуване!
12.2. Ученици и студенти - за всяка програма се предлага конкретна отстъпка за ученици и студенти!
12.3. Младоженци - за програмите - "Италиански сън", "Париж - столицата на света", "Карнавалът във Венеция" и "Карнавални празници на френската Ривиера" се предлага специална отстъпка за младоженци!
12.4. Редовни клиенти - ако сте пътували на екскурзия с нас през изминалите две поредни години ползвате специална отстъпка - 3%.
12.5. ВИП ФАМИЛИЯ - ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ за семейства с деца до 18 г. - 3 души - 3 %, 4 души - 4 % и т.н за всеки член на семейството!

13. АНУЛАЦИИ
Всички откази от пътуване се извършват лично, като се представят в писмена форма в офиса, в който е записан туристът. Неустойките, които се удържат при отказ от пътуване от страна на туриста независимо от причините, са както следва:
за автобусни програми:
от деня, следващ деня на записването до 61 ден преди датата на заминаване - 10% от пълната стойност на екскурзията, от 60 до 42 ден преди датата на заминаване - 35% от пълната стойност на екскурзията, от 41 до 22 ден преди датата на заминаване - 70% от пълната стойност на екскурзията, от 21 ден до деня на заминаване - 100% от пълната стойност на екскурзията!
за самолетни програми:
от деня, следващ деня на записването до 91 ден преди заминаване - 10% от пълната стойност на екскурзията, от 90 ден до деня на издаване на самолетния билет - 35% от пълната стойност на екскурзията; от деня на издаване на самолетния билет до 29 ден преди заминаване - 35% от пълната стойност на екскурзията + стойността на самолетния билет и летищните такси; от 28 ден до деня на заминаване - 100% от пълната стойност на екскурзията + стойността на самолетния билет и летищните такси!
При отказ от пътуване, заявено с договор в "последния момент" - до 7 /седем/ дни преди датата на отпътуването, се удържа неустойка в размер на цялата внесена сума.
Агенцията си запазва правото да анулира пътуването на отделен турист при предаване на непълни, неточни и неверни документи или неспазване на сроковете за подаването им. Неявяването на туриста на мястото на тръгване, се счита за отказ от пътуването. Неявяването на туриста за интервю в Консулски отдел, когато това е необходимо, се счита за отказ от пътуване. В тези случаи, в сила влизат посочените неустойки.

14. ПОВЕДЕНИЕ НА ТУРИСТИТЕ
14.1. Преди пътуването - Агенцията си запазва правото да анулира без предупреждение пътуването на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство на други клиенти, служители или партньори на агенцията. В този случай, агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията.
14.2. По време на пътуването - Туристите следва да уважават местните обичаи, начин на живот и правила на поведение. Може да Ви глобят за изхвърляне на боклук на улицата, пушене или пресичане на необозначено място. Агенцията си запазва правото да откаже извършването на услуги по време на пътуването, включително и пълна анулация на услуги до края на пътуването, на всяко лице, чието поведение е такова, че според нас или друго оторизирано от нас лице или държавен служител - полицай, митнически или граничен служител, то причинява опасност, стрес, вреди, гняв или сериозно неудобство сред други клиенти, служители или партньори на агенцията. Агенцията не дължи обяснение или неустойка за анулацията, в случай че проявата, причинила анулацията е документирана с протокол, подписан от присъстващи на място служебни лица или туристи.
При заминаване по туристическа програма в града или мястото, където следва да се нощува, не се изчакват закъснели туристи и на тях не се възстановяват не консумираните услуги.
При отпътуване за друг град или място, закъснели туристи се изчакват до 15 минути. Закъснелите догонват групата или се прибират в България за своя сметка. В тези случаи, агенцията не носи отговорност за последствията за тези клиенти и не възстановява средства за услугите, които не са консумирани.
14.3. Емиграция - Някои клиенти използват туристическите програми, като начин за емиграция. При наличие на подобни случаи, агенцията незабавно предава информация за тези лица на полицейските и гранични служби на съответната страна, българското посолство и на администрацията в България. В тези случаи, агенцията не носи отговорност за последствията за тези клиенти и не възстановява средства за услугите, които не са консумирани.

15. ОТГОВОРНОСТ И РЕКЛАМАЦИИ
Агенцията носи пълна отговорност за качеството на всички туристически услуги, включени в програмата.
Агенцията не носи отговорност за услуги, които допълват туристическата програма, изпълняват се от трети лица и са описани на специални документи за изпълнението им, транспортни услуги, които се оформят с отделни документи за изпълнението им - билети: самолетни билети, фериботни билети, автобусни билети по редовни автобусни линии, ж.п. билети. В тези случаи, материална и морална отговорност пред клиента носи конкретният изпълнител на услугата, като взаимоотношенията между клиента и изпълнителя са описани в конкретните документи.
Агенцията не носи отговорност при промяна на стойността на допълнително заплатени транспортни услуги от страна на превозвача, които се оформят с отделен документ - билет, включително летищни и фериботни такси, такси за сигурност на летища, гари и др. транспортни обекти. Промяната в стойността на тези услуги не се счита за основание за отказ от пътуване. При евентуален отказ от пътуване на това основание влизат в сила неустойките от т.12.
Агенцията не носи отговорност за заявени и заплатени услуги по време на самата екскурзия, независимо от това, дали екскурзоводът съдейства за предоставянето на услугата или не.
Агенцията не носи отговорност при забавяне при независещи от нас обстоятелства и непреодолими събития.
Услуги, които не са консумирани по вина на туриста не подлежат на компенсация, стойността им не се възстановява и не се явяват основание за претенции от негова страна.
Агенцията не носи отговорност в случай на: откраднато, загубено или забравено имущество и документи на туристите; при рекламация на услуги, избрани от туристите по време на самото пътуване; при нарушаване на законите на съответната държава от страна на туристите, независимо от това запознати ли са с тях или не; при инциденти и нанесени щети на хотели, обществени съоръжения, превозни средства или на трети лица от страна на турист, който носи пълна материална и морална отговорност, която се установява на място.
Агенцията не носи отговорност пред туриста в случай, че поради алкохолно или наркотично опиянение туристът възпрепятства изпълнението на програмата. Агенцията не носи отговорност и не дължи никакви компенсации или неустойки, ако поради хулигански прояви от страна на туриста, агенцията му е отказала изпълнението на услуги или се е наложило да го отстрани изцяло от туристическата програма, като това се документира с протокол от присъстващи на място служебни лица или други туристи.
Агенцията не носи отговорност пред туриста в случай на загуба на личен багаж, документи, пари и ценности, включително и оставените в стаята на хотела. В подобни случаи екскурзоводът и агенцията съдействат на потърпевшия до степен, при която не се нарушава туристическата програма на цялата група. Всички разходи по тези действия са за сметка на потърпевшия.
При несъответствие на туристическото обслужване с предварително обявените условия на програмата, туристът следва незабавно да уведоми в писмен вид екскурзовода, а при индивидуална програма - представителя на приемащата страна, посочена върху ваучера. Служебното лице, получило рекламацията, е задължено да се подпише, като изрично укаже датата на подписването си. Получилите рекламацията се стремят да решат възникналия проблем на място. Ако туристът не предяви рекламация по гореописания начин, то след завръщането му неговите претенции няма да бъдат разгледани и уважени.
В случай, че причините за неизпълнение на определен елемент от програмата не са били разрешени по време на самата екскурзия, се съставя протокол, потвърждаващ конкретното обстоятелство, като един екземпляр се оставя на туриста. В такъв случай в седем дневен срок след завръщането си, туристът следва да представи протокол или друг документ в подкрепа на исканата рекламация, подписан от служителя на агенцията.
Рекламациите се разглеждат в срок до 7 /седем/ дни след получаването им.